Integritetspolicy

Vi värnar om din integritet och säkerhet. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder dina personuppgifter. Vi lånar bara dina uppgifter så länge du själv tillåter det. När du blir kund hos Ardbeg Embassy accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter enligt denna policy.

Hur vi hanterar dina uppgifter

Vi behandlar personuppgifter i de fall och på ett sådant sätt att vi kan leverera de produkter och tjänster vi erbjuder till dig som kund, samt för att fullgöra avtal och skyldigheter enligt lag. För att kunna göra detta sparar vi dina personuppgifter så länge de behövs för att kunna möta dessa krav.

Vilken information samlar vi in och varför?

När du blir kund hos oss behöver vi följande uppgifter:

  • Företagsnamn
  • Kontaktpersons för- och efternamn
  • Organisationsnummer / Personnummer
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Besöks och leveransadresser

Dessa uppgifter behandlar och sparar vi för att kunna ta betalt och fakturera dig på ett korrekt sätt enligt lag.

Swish & Kortbetalning

Om du väljer att betala med Swish kommer dina uppgifter att sparas hos Swish. Om du väljer att betala med kort kommer dina uppgifter att sparas hos vår leverantör av säkra betalningslösningar.

Kommunikation

Vi kan även skicka ut post eller e-post om nyheter eller annan information som vi tror kan vara av intresse för dig som kund. Du kan alltid, när som helst, avsäga dig utskicka genom att antingen meddela oss eller klicka på avprenumerera längst ner i varje e-postmeddelande.

E-post och förfrågningar

Om du kontaktar oss och inte redan är kund, behöver vi behandla de uppgifter som du skickar in. Dessa uppgifter sparar vi så länge de behövs för att kunna hjälpa dig.

Sociala medier

Om du kommunicerar med oss via sociala medier gäller respektive plattforms policy.

Webbplats

När du besöker och använder vår webbplats kan data sparas och hanteras om hur du använder webbplatsen. I vissa fall kan information delas med utvalda tredjepartsleverantörer av verktyg för marknadsföring och analys. Vi gör detta för att kunna erbjuda dig som besökare en bättre upplevelse. Detta kan ske bland annat genom användning av så kallade cookies.

Cookies är små textfiler som lagras på din dator via din webbläsare och du kan när som helst begränsa eller avaktivera användningen av cookies i din webbläsare. Detta kan dock innebära en negativ påverkan på funktionalitet och användarvänligheten på webbplatsen. Inga personlig information eller några personuppgifter sparas i cookies.

Lagring av uppgifter hos tredje part

För att kunna driva vår verksamhet använder vi ett antal system, tjänster och program från olika leverantörer både inom och utanför EU.

Vi ställer krav på samtliga leverantörer att de uppfyller kraven enligt GDPR, antingen genom deras vanliga tjänsteavtal (eller motsvarande) eller via specifika personuppgiftbiträdesavtal (eller motsvarande).

Vi använder tjänster från följande företag där dina personuppgifter kan komma att behandlas:

Get a Newsletter (Sverige)

Vi använder Get a Newsletter för att skicka ut nyhetsbrev till kunder och här lagras namn och e-postadress.

Fortnox (Sverige)

Vi använder Fortnox som bokföringssystem. Här hanterar vi de uppgifter som behövs för redovisning och fakturering.

Dropbox (USA)

Hos Dropbox lagrar vi interna filer. Det innebär att det kan finnas dokument, register och annat material där dina personuppgifter kan förekomma.

Oderland (Sverige)

Oderland levererar vår servermiljö där vår webbplats finns. Fyller du i formulär på vår webbplats kan de angivna uppgifterna kommas att lagras på vår webbserver.

Vad har du som kund för rättigheter?

Du har alltid rätt att ta del av den information som vi sparar om dig. Som kund har du rätt till en gratis export av data per år. Du har även rätt att när som helst begära att vi rättar eventuellt felaktig information om dig.

Du har även rätt att begära att vi tar bort all information som vi sparat om dig, det som kallas rätten att bli bortglömd. Dock måste vi ibland på grund av bland annat Bokföringslagen (1999:1078) och andra lagar spara viss information även efter att vi hanterat en förfrågan om att bli bortglömd.

Om du vill göra en begäran om att bli bortglömd skickar du ett mail till info@ardbegembassy.se. Vi hanterar vanligtvis alla förfrågningar inom 30 dagar. Skulle de av någon anledning ta längre tid informerar vi dig om varför och om det finns några hinder.

Ändringar

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår hantering av dina personuppgifter. Det betyder att vi kan behöva uppdatera den här policyn. Vid större förändringar av policyn kommer vi att informera dig.

Frågor

Om du har några frågor gällande hanteringen av dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@ardbegembassy.se

Senast uppdaterad: 25 maj 2021